lördag 3 april 2010

Påsk utan pjåsk

Det är påskafton men jag har inte fått i mig ett endaste kokt ägg. Påskharen har jag inte heller sett till. Jag har visserligen gett bort två påskägg och druckit ett par glas must men i övrigt har jag misslyckats kapitalt med att komma i stämning. Påskafton ska ju vara en myspysig familjehögtid men jag har mest ägnat dagen åt att gå och förbereda mig för påskdagen.

Det får se ut precis hur fan som helst i morgon. Jag skiter i om Gnaget spelar usel ishockey. Så länge de vinner. Så länge vi vinner.

Trots att jag avskyr kvalserien så ser jag fram emot matchen något alldeles okristligt. Jag är nervös men för en gångs skull inte särskilt orolig. Leksand skrämmer mig inte. De har slagit oss tre gånger under säsongen men inte tagit en endaste pinne på Hovet. Jag räknar med seger i morgon. Tre poäng, varken mer eller mindre. Och om det mot all förmodan skulle råka bli torsk så är jag den förste att gratulera våra kombattanter. Men det blir ingen torsk. Det blir vinst 2LAX10.

¤ ¤ ¤

I morgon vill jag se Holmgren i kassen. Jag vill se exakt samma backuppsättning som i Gränbyhallen. Jag vill se Lawson och bröderna Ahlström i lineup. Jag vill se Ryno tillbaka från start och jag vill se honom blomma ut en gång för alla som center mellan Sandberg och Bång. Och så vill jag se Engblom i varenda boxplay. Dessutom vill jag se ett fullsatt Hovet och tusentals AIK:are som bär fram laget till seger.

Må bästa lag vinna!

2 kommentarer:

Greken sa...

I natt jag drömde något som jag ofta drömt förut. Jag drömde om att vi gick upp och Leksand stannat kvar. Kom igen nu Gnaget.

batong sa...

Förr eller senare kommer dom där pinnarna till leksand, och förhoppningsvis i dag. lycka till. nu kör vi så det ryker. i alla fall ja. hur laget gör är ju som sagt en annan sak. hmmmm