torsdag 29 april 2010

Snurrigt värre

Ikväll har det åskat något alldeles fruktansvärt här i Borishov. Det blixtrade och dundrade utanför fönstren och när det regnade regnade det som bara den. Men hellre åskmoln än askmoln. Arne skulle lett i sin himmel om han vore död men till min stora glädje är han i allra högsta grad levande. Farsan Baloo brukar skryta med att han tunnlat Arne en gång men jag vet inte om det är någon vidare merit. Själv har jag bjudit Persbrandt på korv och pommes en gång. På Söder! På fyllan!

AIK sägs ha gjort klart med Oscar Steen. Det sägs ha sagts på ett sponsormöte. Jag litar på Inge Bärs och hoppas på en bekräftelse på hemsidan senast i morgon.

Det ena har knappast med det andra att göra men det hindrar mig inte från att snurra till det. Det kan väl inte Boris hjälpa att tankarna far. Ibland binds trådarna ihop och ibland blir det bara trassel av alltihop. Ibland misstänker jag att jag börjar bli utbloggad och bränd. Säsongen har varit lång och jobbig och den har nästan tagit knäcken på mig. Till slut blev den förstås alldeles alldeles underbar men jag känner liksom att kraften börjar ta slut. Jag behöver lugn och ro och en årstid utan hockey.

Det är nog dags för Boris att ta sommaruppehåll snart. Bloggen behöver vila. Bloggaren behöver ta nya tag. Livet, sommaren och pappaledigheten väntar där ute...

Inga kommentarer: