fredag 30 april 2010

Farväl, Ryno

Hur säger man till nån att här tar vägen slut? Du har hockeyn i blodet, grabben, visserligen, visserligen, men tyvärr så räcker det inte. Du är inte tillräckligt bra. Du är inte den vi behöver. Tack och goodbye och här tar vägen slut. Här tar vägen slut...

¤ ¤ ¤

Johan Ryno är utan tvekan den AIK-spelare som jag varit mest splittrad till de senaste två säsongerna. Å ena sidan har jag stundtals sett hans potential. I sina bästa stunder är Ryno nämligen en klasspelare med unika egenskaper. Å andra sidan har jag alltför ofta sett hans brister. I sina sämsta stunder är Ryno en seg, oinspirerad och slarvig kasspelare som mest är i vägen. Både för sig själv och sina medspelare.

"Han har hockeyn i blodet. Han har hockeyn i blodet", har jag tänkt, skrivit, sagt och lyriskt ylat när Ryno trampat fart så underbart. Tyvärr har tillfällena endast varit sporadiskt förekommande. En handfull gånger per säsong, typ. "RYYYNOOOO!", har jag däremot förtvivlat stönat alldeles för ofta. Minst en gång per match i vinter.

Hur många gånger har jag inte suttit och suckat över Rynos oförmåga att släppa pucken i rätt lägen? Hur många gånger har jag inte suttit och suckat över att han faktiskt släpper pucken men i alldeles på tok fel lägen?

Johan Ryno är ett litet men långt mysterium. Han har talangen, kroppen, skridskoåkningen, spelsinnet... Ändå är det något som saknas. Är det viljan? Självförtroendet? Jag vet inte och jag tror aldrig att jag kommer få något säkert svar. Men jag hoppas att Ryno, när han nu "dumpas" av Gnaget, får komma till en klubb där han trivs med hockeylivet. Där han äntligen får blomma ut som den store spelare han innerst inne är. Han har ju trots allt hockeyn i blodet.

3 kommentarer:

Ior sa...

Han som själv aldrig dumpade något inte ens en liten puck blir nu själv dumpad.

Greken sa...

Namn: 4ever AIK » Svara inlägg
Sänt: 2010-04-30 22:10
Ja som sagt, alla har vi olika smaker. Som jag, som anser att Ryno kunde ställa till det precis på det sätt som Black Boris beskriver i sin blogg. Vet att killen har potentialen, men den har ju inte kommit fram under säsongen alls. Två tre matcher kanske, sen var det lojt.

Jag var ju emot fortsättningen redan förra säsongen när det gäller Ryno, så, t o m jag kan skriva negativt om spelare :-)
Ha ha ha det skrivs om dig på forumet

Black Boris sa...

Greken: Kan ju bero på att jag skrev där själv och länkade till bloggen ;)