lördag 24 april 2010

Do we have a deal?

Gozzi har fullt upp och det är väl inte mer än rätt att han får lite avlastning. Boris har därför självmant och helt utan mandat tagit på sig rollen som hjälpreda. Just nu sitter jag, förutom och fiser, i segdragna förhandlingar med en leksing.

Han vill ha Gynge i utbyte mot två finska pinnar. Det är tydligen sådana skambud som man får räkna med i branschen.

Naturligtvis är det inte aktuellt att släppa Gynge men bara för att mjuka upp motparten kontrade jag nu på kvisten med att fråga om Prestberg. Återstår att se vad svaret blir. Leksingen tror så klart att jag erbjuder vår tia mot deras tia men i själva verket har jag tänkt slänga på honom en målis, två fläskbackar och en skön liten morait.

Vi får se hur det går. Det är ju faktiskt vi som sitter på stålarna nuförtiden!

6 kommentarer:

batong sa...

ja vad ska man säga, lycka till i förhandlingarna. he he.

Tomas / Brynäsportalen sa...

Jag vill också vara med i förhandlingar, vad sägs om en stabil center med erfarenhet från 10 VM-turneringar och en av de mest framträdande juniorerna ur senaste J20-VM mot Bång?

Black Boris sa...

Men för helvete, Tomas! Det är inte Herr Nilsson du förhandlar med... Kom med lita seriösa bud vetja!

Det där förslaget var ungefär som att byta en klase bananer mot en Bång. Min Bång. Ha!

Men okej... Vi säger så här då: Om du ger mig din Järnkrok så får du tretti barkisar av mig. (Och så en tårta för att du tar risken.)

Tomas / Brynäsportalen sa...

Du är en hård förhandlare du Boris, men du gör mig besviken när du avvisar ett bra utgångsbud som värt knappt bättre än grismat.

Jag väntade mig visst motstånd och var beredd att slänga in ett ettårigt lån av vår nya talang och hockeysveriges gullegris Johan Larsson. I värsta fall kunde jag också tänkt mig att bryta ett stort tabu och skicka med en legend. Men du missade chansen ;)

Tomas / Brynäsportalen sa...

ehum... Järnkrok säger du? då vill jsg hs Melin, Dicken, Gynge, Bång, och är det Nemeth han heter den där framfusiga juniorbacken?

släng med barkisarna och tårtan amt tvillingarna också så ska jag fundera på saken.

Black Boris sa...

Hmm... jag kanske var lite väl hård där. Tretti tårtor får du. Schwarzwald!! Men ingen Bång...