fredag 20 november 2009

Svindlande affärer

På Golden Hill skriver Niclas Pettersson en krönika under rubriken Svindlande affärer. Jag gillar rubriken så pass mycket att jag helt sonika snor den. Förlåt Niclas, vem du nu är.
-
Det är glädjande att ta del av debatten som nu förs på Golden Hills forum. Detta är precis vad som behövs just nu. Engagerade AIK:are som vänder och vrider på frågan, som argumenterar för och emot, som nyanserar, ställer frågor, funderar, tänker, agerar!

Signatur Häglund skriver bl.a. så här:
"Jag gillar det här oerhörda flödet av tankar och känslor just nu, och att vi samtidigt under gårdagen fördubblade antalet förhandssålda biljetter till Växjömatchen."
Exakt. Häglund har förstås helt rätt. Trots att han i dagsläget tillhör skaran KHL-positiva gnagare, medan jag tillhör den mer skeptiska falangen, är jag glad över att supportrar som han tar till orda. Tillsammans måste vi gnagare reda ut vad vi vill med vårt AIK. Tillsammans måste vi diskutera oss fram till en lösning som vi tror är bäst för klubben och oss supportrar.

Det kommer att krävas både tid, kraft och engagemang för att nå fram till ett hållbart och genomtänkt beslut. Den dialog som nu förs mellan diverse hockeygnagare är nödvändig för att vi framöver ska kunna göra ett vettigt vägval.

Än så länge säger jag varken da eller njet till KHL. Snarare lämnar jag in en brasklapp med tre nedklottrade bokstäver på som jag tror funkar även på ryska: Nja.
-
När jag var fem år var jag hemligt förälskad i Pernilla Wahlgren. Jo, det är faktiskt sant. Hon var med i Melodifestivalen 1985 och strax efter detta fick min storebror en Okeytidning i vilken det fanns bilder på Pernilla. Jag minns att jag brukade sitta och pussa på henne i smyg och jag är tämligen säker på att hon var klädd i svart och gult på de aktuella fotografierna. Kanske var jag aldrig kär i Pernilla. Kanske var det bara AIK redan då.

Inga kommentarer: