torsdag 19 november 2009

You can call me Борис

Sitter och försöker koncentrera mig på FBK - HV71 men tankarna far iväg österut. Jag tänker att det kanske vore på sin plats att lägga till någon slags translator på Black Boris som gör det möjligt för ryska besökare att ta del av mina alster. Namnet på denna min blogg är ju redan som gjort för att fungera på den ryska marknaden. Mina ryska språkkunskaper är det dessvärre sämre ställt med.
-
Det positiva med dagens cirkus kring Gnaget är att klubben och laget får välbehövlig uppmärksamhet i medierna. Plötsligt snackar alla om AIK hockey.
-
Det talas både här och där om att hockeykartan ritas om. Boork menar att det råder ett kallt krig mellan NHL och KHL. Wikegård svamlar som vanligt på om både det ena och det andra. Håkan Loob är tagen på sängen. Bob Dylans klassiker The times they are a-changin' är som alltid lika aktuell. Liksom förstås Scorpions Wind of change.

Inga kommentarer: