fredag 27 november 2009

Lekstugan, laget och Lennart

För er som av olika skäl inte var på Hovet ikväll kan jag meddela att det är synnerligen trevligt att se Gnaget vinna med 8-0. Jag är säker på att Sven Lennart log i sin himmel över såväl den magnifika stämningen som det minnesvärda resultatet.
Laget gjorde vad de skulle för att hedra en av sina största och mest kärleksfulla supportrar. Vi som satt och stod på läktarna gjorde vårt till för att hylla en allas vår vän. Sven Lennarts plats stod tom bakom AIK:s bås men hans ande vilade över oss alla denna magiska afton.
-
Matchen blev egentligen aldrig någon riktig match. Det var snarare fråga om lekstuga från början till slut. AIK var överlägsna i allt. Troja förvandlades till statister när bröderna Ahlström, junisarna Nemeth, Franzén och Nordström, herrarna Sandberg och Gynge samt åldermannen Dick satte fart och tryckte på. Resultatet blev en överkörning av sällan skådat slag.
När Gynge tryckte in åttan återstod det hela tolv minuter av tredje perioden. Jag antar att fler än jag i det läget både trodde och hoppades på tvåsiffrigt. Eller som jag numera brukar säga: Dubblish siffrish! Nu blev det inga fler mål men vad gjorde egentligen det? Trojanerna, som kommit till stan med hopp om seger över nollåttorna, fick istället lämna isen med en nollåttatorsk i baken.
-
Snålblåsten fortsätter göra livet surt för de bortasvaga smålänningarna. Tre poäng är allt man lyckats skrapa ihop på tolv bortamatcher.
-
AIK:s goda utdelning i kväll innebär att vi åter toppar PP-ligan. Vårt solida försvarsspel innebär att vi dessutom tog tillbaka plats nummer ett i BP-ligan. Ännu en dubblish alltså.
-
Det här inlägget blev ganska dåligt men vad gör det? Man är ju i alla fall AIK:are...

1 kommentar:

Inge Bärs sa...

Min uppfattnig är att!
Boris skall inte slå sig för bröstet och kalla sitt inlägg för dåligt.
Ty jag tror inte att Boris klarar av att göra ett dåligt inlägg.

Och vi kan nog alla hålla med om att gårdagskvällen kommer att dröja sig kvar i våra minnen.
Under rubriken:
Lennarts minnesmatch.

Och att Trojanerna inte kunde måla trots att dem lyckades få känslorna ganska infekterade emellanåt.