fredag 6 november 2009

Poplaget Gnaget

Till matchen mot Almtuna hemma på måndag har AIK hockey äntligen fått tummen ur. Man har insett att man aktivt måste börja locka publiken till sig.


På hemsidan läser jag idag om ett finfint och klassiskt erbjudande: Gå 2 för priset av 1! Så ska det låta! Och inte nog med att det blir billiga biljetter (för alla som inte har säsongskort) - dessutom är popcornen kraftigt nedsatta i pris!
Jag kommer att tänka på Görel. Hon som får en popcornmaskin i present av ett gäng amerikanska släktingar och utbrister: "Oh vad trevligt. Popcorn som vi äter lite då och då." På måndag kväll ska Boris äta popcorn som aldrig förr!

Äntligen börjar det på allvar märkas att AIK har en ny marknads-ansvarig. Det här initiativet lovar mer må jag säga. Nu räknar jag med folkfest på Hovet på måndag. Minst 2000 åskådare ska det väl kunna bli?
Uppdaterat 21.58
Den här låten är ju alldeles oerhört passande i sammanhanget. Den är så bra och så skön att lyssna på (särskilt i enormt stora disco-hörlurar) att jag uppmanar alla bloggens besökare att låta den ligga på som ljudmatta medan ni läser om, läser om och läser om ovanstående inlägg. För att verkligen kunna njuta av läsningen rekommenderas även en skål micropop samt en väl kyld flaska Åbro.

1 kommentar:

Olof Loklint sa...

- Äntligen!

AVD: Glädjedödare
- I Västerås kan man gå 3 för 1 just nu!