måndag 2 november 2009

Back on track

I samma veva som jag fattade det kontroversiella beslutet att avhandla mina fotbollsrelaterade gulddrömmar på denna genom-gående högkvalitativa hockeyblogg drabbades både blogger.com och bloggtoppen.se av någon slags bloggifierad kruppsjukdom. Ett tag trodde jag att det var svininfluensan som hade satt sig på det världsvida nätet, sedan tänkte jag att min dator kanske hade fått ett virus. Efter att ha konsulterat en god vän och prövat att komma in på sajterna via hans hypersnabba vidunder till datamaskin - och åter misslyckats - insåg jag att felet låg någon annanstans än hos mig och min uppkoppling. Det måste helt enkelt ha varit nätet som spelade mig grisiga spratt.
-
Ett tag tänkte jag rentav att det var någon ovänligt sinnad leksing som var här och skitade ner. Men så kom jag på att de båvita masarna numera är vaccinerade mot flunsan.
-
Jaja. Jag tolkar i alla fall ovan nämnda märkliga sammanträffanden på följande sätt: Jag ska akta mig noga för att skriva om fotboll i fortsättningen. Boris bör icke blogga om bollar! Bara puckar, bara puckar. Det var synnerligen puckat av mig att blanda in bollar och Bojan i bloggandet. Men jag kunde inte låta bli. Min hjärna var nära att fullständigt förfrysa av guldfrossa. Vad skulle jag egentligen ha gjort? På något sätt var jag tvungen att lätta på trycket. Tänk er själva hur det är när man är riktigt riktigt risig i kistan. Vad gör man? Ja, inte fasen håller man sig i tid och evighet. Skiten måste ur. I bästa fall på dass. I värsta fall i byxan.
-
Hmm... Var var jag? Jo, det jag skulle säga är att jag nu har fått ordning på bitarna igen. Delvis tack vare The Who, som med sin fantastiska gamla spindellåt fick mig att inse vem jag egentligen är. Jag är en Boris och detta är en nätblogg. Alltså är jag Boris the Spider!
-
Innan jag slutar för den här gången och innan jag en gång för alla åter växlar in på hockeyspåret måste jag bara få citera min nya idol: AIK GULD 2LAX9.

Inga kommentarer: