lördag 21 november 2009

Vem vet

Satt och slötittade en stund på Rögle - Modo och slogs av att hemmaspelarna åkte omkring med något rödfärgat kladd på tröjorna. "Vad är det för jävla märke?", tänkte jag och undrade om någon fått en knäpp i Ängelholm. För att släcka min kunskapstörst och för att råda bot på min fördomsfullhet gick jag in på det världsvida nätet. Snart fick jag svar på mina frågor.

Jag visste inte att Rögle mellan åren 1963-1981 spelade med en röd ros på dräkten. Jag visste heller inte att klubbens nuvarande emlem är kraftigt Oilersinspirerat. Tänk så lätt det är att döma ut saker och ting som märkliga påfund när det i själva verket är man själv som är okunnig och dum. Man ska akta sig för att vara snabb att döma. Man ska akta sig för att tala först och tänka sen.
-
Det förvånar mig, minst sagt, att så många AIK:are är så säkra på vad de tycker om en eventuell övergång till KHL. En del påstår sig veta både det ena och det andra. Några vet att KHL är framtiden. Andra vet att det vore döden för Gnaget att våga pröva något nytt. Själv vet jag bara en sak och det är att ingen säkert kan veta någonting i dagsläget.

På tisdag klockan 18.00 samlar AIK till informationsmöte i Solna gymnasium. Där och då ges ett utmärkt tillfälle för alla vetgiriga gnagare att sätta sig in i den uppkomna situationen. Där och då kan vi supportrar på allvar börja ta ställning till alternativen. Tills dess uppmanar jag samtliga svartgula klubbkamrater att en gång för alla visa lite ödmjukhet.

Inga kommentarer: