fredag 20 november 2009

Schlagertema, del 2

Jag hade tänkt mig en timmes Doobidoo på televisionen. Kanske kunde Lasse Kronérs hähähä-skratt få mig att släppa alla tankar på Gnaget för en stund. Men så visade det sig att Pernilla Wahlgren var en av kvällens gäster i programmet. Min gamla flamma fick mig naturligtvis att tänka på AIK igen. Och här sitter jag nu, bloggandes åter om schlagerdrottningar och skönsång.
-
Lasse Kronér är förresten väldigt lik Karlsson på taket. På söndag går en annan Karlsson i taket igen, igen, igen och igen.
-
Visste ni att Lena PH var gnagare en gång i tiden? Inte jag heller förrän jag återsåg följande lilla klipp. Tänk nu på att Lena alltid sytt sina egna kläder. Det är förstås ingen slump att hon sjunger om evig kärlek dresserad i svart och gult...

Inga kommentarer: