söndag 22 november 2009

En stjärna på blogghimlen

Sveriges bäste hockeybloggare heter fortfarande Jämtleksing. Fram till för en liten stund sedan satt jag och fnulade på en kommentar till ett av hans senaste inlägg. Kommentaren blev dock så lång att jag insåg att det jag lika gärna kunde låta den stå som ett inlägg här på Black Boris. Gnagare som mot förmodan följer denna min blogg och inte är bekanta med För Leksand rekommenderas starkt att ta sig dit.

Här kommer i alla fall det som ursprungligen var tänkt som min kommentar till detta inlägg.


Oerhört väl tänkt och skrivet.

Även om AIK:s utgångsläge för närvarande är ett helt annat än Leksands (jag tänker både organisatoriskt, ekonomiskt och publikt) tror jag att många AIK:are skulle må bra av att läsa din text.

Själv är jag väldigt skeptisk till att AIK ska agera vilde och dra till KHL. Samtidigt inser jag att det faktiskt kan vara vår chans att åter bli en hockeyklubb att räkna med.

Men jag vet inte vad jag ska tänka och tro just nu. Jag är mest sur över två saker:

1) Att AIK:s ledning grovt misskött sina uppgifter och åtaganden de senaste åren och alldeles uppenbart låtit klubben leva över sina tillgångar.

2) Att det ska vara så förbannat svårt för förbundet att förstå att nuvarande system med kvalserie och skit tar död på HockeyAllsvenskan. Vad är det för mening med att spela 52 omgångar när varken första- eller andraplatsen betyder ett endaste dugg?

I slutändan, menar jag, leder denna ordning till mindre och mindre publiksiffror, där endast sanna eldsjälar och hockeydårar (som jag själv) går på matcherna. Och det säger jag inte bara för att jag råkar vara AIK:are, även om det kan ligga nära till hands för vissa leksingar och andra ickegnagare att tro det.

2 kommentarer:

en leksing sa...

DU, tillsammans med Jämtleksing äger blogg världen. Tack för det! :)

Black Boris sa...

Tack själv!