lördag 3 oktober 2009

Djungelordspråk



1. Då Boris bloggar står blixten stilla

2. Boris smyger tystare än zebran
3. Det finns nätter då Boris lämnar bloggen och går på stadens gator som en vanlig man
4. Du hittar aldrig Boris - han hittar dig
5. Boris röst isar blodet
6. Boris är hård mot de hårda
7. Sikta aldrig på Boris
8. Boris har tusen ögon och tusen öron
9. Boris har tio gnagares styrka
10. Den som ser Boris ansikte blir förvånad - är det så han ser ut?
11. Då Boris frågar svarar man
12. Boris vilar först då fred råder på läktaren

(Dessa modifierade och boriska djungelordspråk publiceras idag som svar på en viss bloggande gurkas senaste alster. Om någon mot förmodan även i fort-sättningen känner sig manad att avslöja Black Boris, ber jag denne att noggrant studera djungelordspråk nr 4. Mystiska hälsningar från BB - din pyspunka i rusningstrafiken.)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det mesta verkar OK med denne Boris, men det finns ett aber.
Läste att Boris är i APAns tecken.
Så nu undrar man ju litet smått hur det handikappet påverkar Boris.

Black Boris sa...

En synnerligen väl utförd taskspark får jag lov att säga. Mycket snyggt. Mycket styggt.

Tyvärr är aptecknet ett handikapp som jag tvingas leva med. För de mesta är det hanterligt, men det finns dagar då jag låter instinkten råda över förståndet. Inte sällan hittar man mig då sittandes i fruktdisken på ICA Globen, smaskandes kilovis med bananer till tonerna av The Monkees gamla hit "I wanna be free".

Anonym sa...

Med detta briljanta svar är du för evigt min förståelse, och djupaste sympati, alla har sitt handikapp det viktigaste är ju att man kan hantera det. Och själv var jag bara nyfiken, inte som ”Nicke” men ändå!!