lördag 10 oktober 2009

Greken II Tsimikalis


Växjö Lejkers är ett sånt där lag som jag har svårt att placera. Jag vet liksom inte var i bokhyllan de hör hemma. Är det ett lag att ta på allvar eller är det egentligen bara ett lantisgäng i mängden?

Nu när det konstaterats att Smålandsspöket var en lika stor bluff som min påstådda depression efter VIK-fiaskot, känns det inte längre lika läskigt att möta Lejkers på bortaplan. Nog för att Gnaget åkte på pisk där både en och två gånger förra säsongen, men det var då och nu är nu. Nu är AIK seriens bästa bortalag. Nu är AIK laddade och tända. Vi är på gång och vi vet att vi kan vinna i Växjö.

Lejkers mest intressanta spelare denna säsong är Peter Tsimikalis. Jag har aldrig sett killen spela, än mindre hade jag hört talas om honom före denna säsong. Ändå vet jag att han är en oerhört spännande lirare. Tsimikalis är nämligen grek och enligt boris-praktikan är greker per definition spännande och oförutsägbara. Det finns bara en grek, brukade jag säga. Numera vet jag bättre. Nu säger jag att det finns två.

Som väntat ligger Greken II Tsimikalis högt upp i utvisningsligan. Hittills har han dragit på sig 38 minuter i botbåset. Antagligen är han inte särskilt nöjd med den hårda bedömning som praktiseras av svenska zebror. Mycket talar därför för att vi får se en kolerisk grek på isen i morgon. Jag räknar med minst 4 utvisningsminuter, kanske till och med ett matchstraff. Öddsen på att min förutsägelse slår in är tämligen låga.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Aj då... Greken avgjorde med två mål

Alltid Leksing sa...

LOL

Black Boris sa...

:)