torsdag 15 oktober 2009

Ingen soldat

Jag är AIK:are. Jag följer och stöttar mitt lag i alla väder. För den sakens skull kommer jag aldrig att identifiera mig som främst AIK:are. Jag är jag och jag är Boris. Jag är ingen soldat. Jag tillhör ingen svart armé. Jag kommer aldrig att representera AIK, åtminstone inte på denna blogg. På Black Boris skriver jag vad som passar mig och mina syften. Om någon ogillar mina alster är det helt okej. Det går an att kommentera. Det går inte an att kommendera.

Jag skriver aldrig i uppviglande syfte. Jag är inte intresserad av att delta i diskussioner om vilket lag som är bäst/sämst eller vilken spelare som är den största grisen. Däremot tycker jag att det är roligt att då och då skoja med både mig själv och andra. Vill man göra sig rolig över motståndarlagen och dess supportrar bör man också kunna skratta åt sig själv och sitt eget lag. Jag tror på devisen att all sann humor börjar där man slutar ta sig själv på för stort allvar.

Jag är inte AIK:are för att det stillar mitt behov av gemenskap och grupptillhörighet. Jag kommer aldrig att rätta in mig i något led av hierarkiskt skiktade supportrar. Jag går min egen väg och jag skriver vad jag vill. Mina tankar och mina ord kan ingen ta ifrån mig. Ingen ska säga vad jag har rätt att tycka, tänka eller skriva. Ingen ska tala om för mig hur jag ska stava till mos(aik). Jag är ingen soldat och jag tar inte order från anonyma, självutnämnda kommendanter.

7 kommentarer:

Olof Loklint sa...

- Bulls Eye!

Anonym sa...

Kanon Boris! Håller med föregående talare.
Är bland de anonyma men jag gillar dig och följer din blogg trots att jag är Leksandssupporter men det är tack vare att du är Boris och Ingen soldat.
/Jan

Anonym sa...

Damn Right! Det är därför supportar från alla läger läser bloggar som Blackboris, Gurkolle och Jämtleksing. Ni har stil och finess!

Greken sa...

Boris är Boris och jag är =) för att Boris är som han är. Det är alltid lika roligt när man kommer hem från jobbet vid midnatt och ser att han har skrivit något vare sig det är om AIK,Leksand,Västerås Vita Hästen eller Visby Roma. Det är det som är det bästa med Boris att han får en att le även om han skriver skit om en egens lag för man vet att det är humor.



leksand

Bäcköring sa...

Väl rutet Boris! Som supporter till ett annat lag tycker jag att du är en utmärkt representant för Gnaget även om du inte vill vara det =)

Kent sa...

Touché!

Black Boris sa...

Tack för alla uppmuntrande kommentarer. Det värmer!