onsdag 30 december 2009

Replik till Ragnar

Bakgrund

6 kommentarer:

Olof Loklint sa...

Haha! Grymt:)

Anonym sa...

SRJBLIFKNORR säger: Du har en brutalt rolig humor! Även som Leksing gapskrattar man åt detta.Vi vill vare sig ha grisar eller vargar på vår kära sköld.

Black Boris sa...

SRJBLIFKNORR:

Till att börja med: Vilket jobbigt namn du har! Jag fick skriva om flera gånger för att få till det rätt. Sedan började jag fnula på vad bokstäverna står för...

Avslutningen är ju rätt uppenbar, jag menar LIFKNORR fattar till och med jag att det har med Leksands IF och grisar å göra men de fyra första bokstäverna då? Hmm... SR skulle kunna betyda Senior eller Sir... JB skulle kunna stå för... Nä, jag grejar inte denna. Jag nöjer mig med att glatt konstatera att ännu en grymt glad leksing har hittat hit.

Gott Nytt År på dig SRJB... LIFKNORR!

Anonym sa...

SRJBLIFKNORR säger: LIFKNORR är en slags diftong av mina 2 stora favorit lag Leksands IF o IFK Norrköping SRJB är första bokstäverna i mina 3 förnamn o mitt efternamn. Blå stjärnan den tindrar sommar,vinter,höst o vår!

Black Boris sa...

SRJBLIFKNORR:

Ah, jag visste väl att det fanns en logisk förklaring. Jag borde kanske ha grejat IFKNORR men för närvarande är det bara hockey som gäller här inne...

Det var ju du som kommenterade Jämtleksingens inlägg om Åtvidaberg! Jag minns för det var ju samma dag som Leksands J18-lag vann över Färjestad på straffar.

Eller hur det nu var... :)

Black Boris sa...

SRJBLIFKNORR:

Förresten, intressant det där med blå stjärnan. Tänk att jag aldrig reflekterat över att både IFK och Leksand har den på bröstet. I Norrköpings fall har jag förstått att den kallas Kamratstjärnan, men hur är det med Leksands fyra stjärnor? Vill någon vänlig läsare upplysa mig om dess bakgrund?