fredag 30 oktober 2009

Fräcka fredag

Fredag kommer efter torsdag och före lördag. Det är sant. Det står så på Wikipedia.
-
Fräcka fredag var ett teveprogram som visades på Sveriges television våren 1988. Malena Ivarsson var programledare och showen var så bra, så bra. Idag är programmet förstås kultförklarat, precis som ett par andra pärlor till tevesatsningar, t.ex. Solstollarna och Smash. Ibland tänker jag att mitt liv antagligen sett helt annorlunda ut om jag inte som barn hade fått ta del av dessa kvalitetssäkrade 80-talsproduktioner.
-
Numera ägnar jag allt färre fredagar framför teven. Det blir lätt så när ens hockeyfavoriter bjuder in till publikfest efter publikfest på Hovet. I kväll är det tredje gången denna säsong som AIK spelar hemmamatch på en fredag.
-
Själv tycker jag inte att det är särskilt fräckt att gå på hockey just fredagskvällar men jag gör det ändå eftersom jag är en sådan trogen supporter. Däremot tycker jag att det är synnerligen fräckt av förbundet att pracka på AIK en massa fredagsmatcher. Fredagar är helt enkelt inga bra hockeydagar. Folk har annat att göra än att gå på hockey dessa arbetsveckans sista aftnar, varför fredagar borde vara fredade. Tror och tycker jag.
-
Robinson Crusoe hade en "vän" som han fräckt nog döpte till Fredag. På teve finns det en dokusåpa som lika fräckt nog fått sitt namn efter nämnde Robinson. Senare i höst deltar AIK:s gamle hjälte Mats Thelin i programmet. Lyckligtvis sänds det på lördagar.
-
Härlig fredagspop till AIK:s ära. Texten säger allt som behöver sägas.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Fredagar är inte bra för fredagsmyset
Helgmatcher är inte bra för företagarna
Veckomatcher är inte bra för barnfamiljerna

Ursäkter och undanflykter.

Inge Bärs sa...

Som anonym kan man ju prata utan att tas på allvar!
Håller med Boris!
Fredagar är inte bra, det är ju den dag tillsammans med Lördagskväll som majoriteten av vår befolkning kan umgås på ett för Sverige vedertaget sätt. Så det är just på dessa dagar de flesta inbjudningar till gemenskap kommer. Och då menar jag inte den gemenskap som ca:1100 AIKare och ca 100 antal Renkxxxxxre kan erbjuda varandra! Nä så Boris blogg har helt rätt i att detta är helt åt He.
Tack Boris för en bra blogg.

Black Boris sa...

Tack Inge Bärs.

Olof Loklint sa...

Men vad sjuttons! Samma tanke som jag hade med mitt senaste inlägg. Telepati?