torsdag 27 maj 2010

When will I see you again?

Försäsongen känns mähända avlägsen men den närmar sig så sakteliga. Igår offentliggjordes AIK:s ospikade träningsmatch-program. Precis som i fjol inleder Gnaget på Gotland. Då var det Nynäshamn som stod för motståndet. Nu väntar en mjukstartsmatch mot den obskyra "Visbykombinationen". Lördagen den 7:e augusti är det dags, med eller utan Jonas Andersson i laget.

Personligen hade jag gärna sett att mötet gått av stapeln lite tidigare. Jag åker nämligen till Gotland redan om ett par veckor och vad hade väl passat bättre än att spendera delar av semestern tillsammans med AIK:s hockeylag? Nu blir det säkert jättebra ändå, både för Gnaget och Boris med familj, men tänk hur det hade kunnat bli... "Nämen, älskling, så tokigt höddudu. Tänk att AIK av alla lag skulle spela hockeymatch just HÄR! Just NU! Det hade jag ingen aaning om."

Mest av allt (när det gäller försäsongen) ser jag naturligtvis fram emot den 28:e augusti. Då spelar AIK mot Leksand igen. I Norrtälje. Precis som i fjol alltså. Förra gången gick det åt helvete rent sportsligt men dagen blev minnesvärd ändå. I Contigahallen hade jag nämligen den stora äran att stöta ihop med en av mina idoler. Och nu snackar jag inte Bång. (Han var ju skadad!) Leksingarna ska veta att Boris alltjämt lever på minnet av det mötet.

3 kommentarer:

Tomas / Brynäsportalen.se sa...

Antingen har dem ovanligt mycket is för en så liten stad där i Visby, eller så är kombinationen mer obskyr än du anar.
Samma dag, samma klockslag spelar Visby/Roma-Brynäs i samma stad, förvirrande! Visby/Roma-Brynäs-AIK? Alla mot alla?

Tomas / för tillfälletkraschadBrynäsportal.se sa...

Efter lite forskande kom jag fram till att det är hockeyfestival i Visby i augusti, där spelar Visby/Roma, Brynäs och...Södertälje.
AIK spelar samtidigt i Slite mot oklar motståndare, enligt arrangör diskuteras Nynäshamn eller Oskarshamn.

blev ingen drabbning på Gotland alltså, men med den sevärda försäsongsmatchen ifjol så ser jag med stort nöje fram emot 26/8.

Black Boris sa...

Hmm... Får se om det blir Gävle för Boris den 26:e. Om det blir det så meddelar jag mig naturligtvis INTE i förväg. Vad gör man inte för en kopp Gevalia?