måndag 17 maj 2010

På grunn av bagateller

Norge, Norge, Norge... Dagen till ära piskar de skitten ur Schweiz. Eller skitten och skitten. Skottstatistikken talar ett annat språk men nu ska vi ikke haka upp oss på bagateller. Det var hur som helst som sytten att baggarna vann! Och så morsomt sen. Hockey-VM må vara en B-turnering men desto roligare då att B-nationerna gör så pass bra ifrån sig.

¤ ¤ ¤

Själv har jag inte sett en endaste minut hockey idag. Däremot har jag varit på fotboll. Det var rätt så trist men märkligt nog (tre)vligt ändå. AIK spelar som en påse nötter och jag tror att spelarna längtar efter sommaren lika mycket som jag.

Roligast ikväll var som vanligt Greken. Vi lyckades på något konstigt sätt hamna på olika rader, jag och min kamrat, vilket medförde att jag i 90 minuter plus stopptid gavs möjligheten att iaktta Greken bakifrån. Det var facinerande. Varje gest, varje öddslappstitt registrerades. När matchen började braka åt helvete och jag kände mig nere och sur piggade jag upp mig själv med att busringa till Greken. Det var kul varenda gång, tyckte jag. Det var kul första gången, tyckte Greken.

¤ ¤

Jag sitter i detta nu och lyssnar på en radiointervju med sportchef Gozzi (från i eftermiddags). Enligt honom ska det in ytterligare en back och en forward. Sedan står lagbygget klart. Vem blir förvånad?

Inga kommentarer: