söndag 9 maj 2010

Jag är trött på...

...världsmästerskapet i ishockey. Efter en enda match! Den här turneringen blir bara mindre och mindre intressant för varje år. Det tycker uppenbarligen majoriteten av elitspelarna och självklart smittar deras likgiltighet av sig på oss supportrar. Ikväll orkade jag bara följa matchen med ett öga. Desto större intresse ägnade jag en diskussion om finska schlagerhits med brynäsbloggare Tomas. Inte för att finsk musik är oviktig på något sätt men det säger ändå en del om mitt skrala intresse för VM när jag hellre youtubar mig hit än följer Norge-Sverige vid ställningen 2-2.

...Mats Wennerholms styckeindelning av texter. Jo, jag stör mig verkligen på den.

Den ser ut ungefär så här.

Sen blir det så här.

Och avslutningsvis en sista rad.

Förresten kan vi ta en till när vi ändå är igång.

...Norge. Nä, nu skojar jag. Norge är ett underbart land med hyggelige mennesker och sagolik natur. Men någon stor hockeynation lär landet aldrig bli.

5 kommentarer:

Tomas / Brynäsportalen.se sa...

Norge! Norge!

(tål att sägas med emfas två gånger)

Rrrrrrrryback låter kusligt likt Rrrrrrrrysning. Går inte djupare på vad jag tycker och tänker, bara går loss ordentligt och utbrister -denna gång med full emfas- Norge!

Anonym sa...

Håller med beträffande VM. Jag satt faktiskt och hoppades på att Norge skulle skrälla men icke. Jag tror att det är alla dess "dussinturneringar" som saknar betydelse, som sabbar varumärket/intresset. Den raka motsatsen är ju J-VM. Snacka om passion.

Och Boris, när vi ända "pratas" vid, när skall du skriva om Leksand igen. Det är väl typ en vecka sedan eller? Lång tid är det hur som helst ;-)

/Göran

Black Boris sa...

Men Tomas, min Tomas!

La det swinge, la det rock ‘n' roll
La det swinge til du mister all kontroll
Oh hi ho...
La det swinge, la det rock ‘n' roll

Och Göran!

Jag lovar, det kommer. Det ska dock erkännas att jag ännu inte riktigt vet hur jag ska förhålla mig till det faktum att Leksand numera liksom befinner sig i underläge gentemot mig och mitt gnagiska lag och jag. Tidigare har jag (inbillar jag mig) sparkat uppåt i mina grisiga försök att skoja med leksingar. Just nu jobbar jag alltså på att hitta rätt ton, skulle man kunna säga.

Kanske kan den här låten fungera som vägledning för mig...

kent sa...

Norge, Norge, är ett ruttet land
Norrmän, Norrmän borde tas omhand

Black Boris sa...

Men Kent för faan!

Det sägs ju att man inte ska
gene-ra-li-se-ra
Och säga till exempel
att Tyskland ej är bra

Det ska man inte heller
i allmänhet, jag tror
Men detta gäller inte
om det land där norrmän bor

Norge, Norge
Det är ett härligt land
Norge, Norge
Mitt hjärta står i brand

Norrmän, norrmän
De fiskar härlig torsk
Om du ser en frisk
man som doftar fångad fisk
är han utan tvivel norsk