lördag 8 maj 2010

Brothers under the bridges

Jaha. Det var den 30-årsdagen. Och ingen present fick man av Gozzi. Jag är faktiskt lite besviken. En liten ynka futtig värvning kunde han väl ha gett mig. Nä nä, det blev ingenting med det inte. Men säsongskortet vill de ha pröjs för! Otack är den trogne supporterns lön.

Äsch då. Jag är faktiskt uppriktigt förvånad över priset på plåten. Jag hade räknat med att få pröjsa mer. Nu blir det ju nästan billigt att gå på hockey. 4295 spänn utslaget på 27 hemmamatcher blir 159 kr/biljett. Och då är derbyna mot Dif (3 hemma) inräknade. Jag klagar inte!

¤

Det har varit mycket fotboll på sistone. Idag vann Brage över Bajen. Jag brukar vara noga med att hålla balkongdörren stängd när söderbröderna lirar hemma men i kväll öppnade jag på vid gavel och njöt av tystnaden. Vi ses väl i Superettan om ett år då...

¤

Usch. Jag känner mig gammal och grinig. Jag tror att jag ikväll har drabbats av en akut men högst tillfällig 30-årskris. Jag känner ett stingande behov att föryngra mig själv och mitt språk. Jag ser mig i spegeln och förundras över hur lustig en begynnande flint kan te sig. Jag känner mig fett trött asså. Det är liksom ingen fart på mig. Jag är seg och sur och svettig och lite berusad. Nä, det sista var lögn. Jag har bara druckit Ramlösa.

¤

Jag håller på att planera sommaren för fullt. Brynäs måste vara en tacksam klubb att supporta. De har minsann lagt upp hela sitt träningsmatchprogram redan nu. Jag vill se en liknande lista för Gnaget. Just nu vet jag bara att Läkerolen lockar den 26 augusti. Det är för övrigt en torsdag. Kanske man skulle låta Gävle få oväntat besök?

¤

Hela det här historiska inlägget (det första som författas av en 30-årig Black Boris) är skrivet i kursiv stil. Detta kan ses som ett fåfängt experiment utfört av en åldersfixerad banansmaskare. Men det kan också ses som en hyllning till en man som numera stolt kan titulera sig Luleås bäste hockeybloggare.

Och ja, jag erkänner det alla vet: Boris befinner sig mittoppi en smörig charmoffensiv vars syfte är att bygga broar mellan Borishov och landets bästa elitseriebloggar. I höst ska broarna brännas, Boris brisera och Blomdahl balla ur. Och Bång ska briljera mot Brynäs. Men tills dess: Sing Brucan, sing!

2 kommentarer:

Greken sa...

Gozzi var inte snäll. Men Let Go Flyers var det =))))

Black Boris sa...

Yes, hoppet lever!