tisdag 4 maj 2010

Kent the kringelknutter

Det finns ett par hockeybloggar där ute som dagligen får mig på gott humör. En av dem byter skepnad ungefär lika ofta som Yared Hagos byter klubb.

Sargut blir bara bättre och bättre tycker jag. Emellanåt osar inläggen svavel och svettig suspensoar men oftast doftar de nybakade kringlor. Personligen föredrar jag pungsvett och dunka dunka framför spröda godsaker men smaken är som bekant som baken. Kringelknutten kakrecept innehåller alltsomoftast både socker och heta kryddor. Precis som en het, fet blogg bör göra enligt mitt boriska tycke.

Jag har länge misstänkt att bloggen i fråga drivs och skrivs av en riktig man. En man som vet var skåpet ska stå och som aldrig, aldrig skulle kunna tänka sig att, som en annan fjolla, tapetsera bloggen med rosa rubriker. Å andra sidan är Kent the kringelknutter alldeles uppenbart en vän av heminredning. Hur förklarar man annars hans ihärdiga ommöbleringar av sidelement? Kringelknutten skulle kunna starta ett nytt teveprogram på TV4: Extreme Blogg Makeover.

Skämt åsido, skämt åsido. Sargut är en blogg att besöka, beundra och besudla - med kommentarer. Boris diggar Kentis. Keep on knutting, my friend, så ses vi till hösten i eliten!

2 kommentarer:

Kent sa...

ALLTID lika trevligt här inne.
TACK!

HansJohan sa...

Vadan denna ständiga förbrödring, vart här hatet?!