lördag 31 januari 2009

Percys perfekta plan?

Efter att ha sett Sportnytts reportage från Malmö-Huddinge kommer jag inte ifrån denna känsla: Kan det vara så att vi alla har blivit grundlurade av Percy?

Kan det vara så att Percy har planerat allt in i minsta detalj? Kan det verkligen vara så? Sitter Percy i detta nu och röker en segercigarr och gottar sig åt sin perfekt genomförda plan? Fan vet.

När Percy efter Malmös första hemmaseger i sin nya arena står i omklädningsrummet bland spelarna, inför TV-kamerorna, och uttrycker sin stolthet och sitt tack, då kan i alla fall inte jag undgå att skönja konspiratoriska drag i det hela.

På mindre än ett dygn gjorde sig Malmö av med ett gäng överbetalda och underpresterande spelare. På mindre än ett dygn sänkte man sina lönekostnader med ett antal miljoner per år. På mindre än ett dygn gick man från att ha varit ett hopplöst förlorande köpgäng till att bli ett vinnande lag fullt av egna produkter.

Går Percy in med stålar nu? Blir det full satsning mot Elitserien nästa säsong? Var allting tajmat och klart in i minsta detalj? Jag vet inte vad jag ska tro. Men en sak vet jag. Percy har varit med förut. Och den mannen vet sannerligen vad han gör.

1 kommentar:

Anonym sa...

Kul att du tror på AIK, men tyvärr räcker ni inte till. Leksand kan eventuellt matcha SSK och Rögle.