söndag 25 januari 2009

Greken, Pucken, Runken och jag

Publikbarometern på AIK Hockeys hemsida brinner. Slutsålt är ordet. Och nu snackar vi alltså AIK-Leksand. Eftermiddagens möte med Bofors tycks inte lika glödhett. Fortfarande bara 1652 sålda plåtar...

Jag har i alla fall dragit mitt strå till stacken. Dagen till ära tar jag med mig herrarna Greken, Pucken och Runken till Hovet. Pucken och Runken har med sig familjemedlemmar dessutom, så det blir ett fint litet sällskap gnagare på läktaren.

Greken har utlovat minst tre barnsliga vredesutbrott. Pucken räknar med att, sin vana trogen (dock lagligt denna gång), kasta in en puck på isen i andra periodpausen. Runken hoppas, med rätta, på en och annan erektion. Jag har i förtroliga samtal med Runken utlovat hockeyporr av bästa allsvenska slag, dvs. att Dicken laddar bössan och skjuter skarpt i krysset, så Runkens förväntningar är i allra högsta grad rimliga.

Utförlig matchrapport utlovas till kvällen.

Dagens tips: AIK-Bofors 4-1.
Målskyttar: Sandberg, Dicken, Bång och Ryno.
Grekiska barnsliga vredesutbrott: 11.



The Rat Pack of 2009. Sittande från vänster: Runken, Pucken, Greken och Boris.

Inga kommentarer: