fredag 9 januari 2009

Fredag på Hovet

Återigen ser jag fram emot en trevlig fredagskväll på Hovet. Mora kommer till stan och det känns faktiskt lite pirrigt. Dalmasarna är helt klart på gång och personligen tror jag det bara är en tidsfråga innan de petar ned Växjö Lakers (vilket oerhört tufft namn) under kvalstrecket.

Masar och medgångssupportrar
Jag hoppas och tror att Gnaget gör som de brukar på hemmaplan. Spelar med fart, finess och uppträder som fett fina friskusar. Jag hoppas också att Bång spelar, trots smällen i skallen senast i Umeå. Hittills är över 4000 biljetter sålda, enligt AIK:s hemsida. Det bådar gott. Medgångssupportrarna blir allt fler... Men det är ju finanskris så man ska väl inte klaga. Folk har helt enkelt inte råd att gå på hockey - Om inte motståndet är ett topplag förstås.

Jag har aldrig förstått det där. Varför går man bara på AIK-matcher när motståndarlaget är av en viss kalber eller har ett visst namn. Det är väl ändå Gnaget man går för att se? Jag förstår att folk tycker det är roligare att se AIK-Leksand i ett fullsatt isstadion, men det kan väl vara kul att se AIK-Bofors i ett fullsatt isstadion också? Det blir ju för helvete fullsatt varje gång om alla masar sig till arenan!

Många masar blir det hursomhelst ikväll. Och så en och annan medgångssupporter, som sagt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är sjukare än vanligt, har feber. Ska se matchen på S24! 6-0 bra ödds

oho oho

Galen
Glennifierad
Grek

Black Boris sa...

G G G, R R R, GREK GREK GREK