lördag 17 januari 2009

Bäverskadade Boris

Signaturen Jämtleksing driver en läsvärd och underhållande blogg. Man behöver varken vara dalmas eller bonddräng för att uppskatta prosa som denna! Black Boris lyfter på hatten och kallar sig hädanefter (åtminstone resten av lördagen) för Bäverskadade Boris.

Som tack för den fina lässtunden bjuder jag Jämtleksing på en nyskriven dikt.
Dalarna, åh Dalarna
Jag längtar mig till Dalarna
Orsas björnpark, Siljans strand
Falun, Malung och Leksand
Kullorna lockar
Kullorna pockar
"Kom och bjud oss banan"
Men jag säger "Nej,
ni får inte mej
men väl en dildo till Jan!"

3 kommentarer:

Anonym sa...

Oväntat att en aik:are nämner Jan..

Black Boris sa...

Jaså, jag som trodde vi var kända för vår subtila och lågmälda humor. Men den bjuder jag på...

Anonym sa...

Ett bra exempel på galghumor.

Jag hoppas du inte ämnar bli svensklärare...