måndag 26 januari 2009

Don't look back



Fråga mig inte varför men av någon anledning fick jag för mig att besöka Djurgårdens hockeyhemsida. Gissa om jag drabbades av avsmak, chock och förtvivlan när jag hastigt och olustigt möttes av Bruce Springsteens vackra nuna.
Missförstå mig inte nu, kära bloggläsande vänner. Jag älskar ju Bruce. Och just därför vill jag inte se honom i sammanhang som detta. Usch, fy och skämmes ta mig fan ni hemska annonsörer som utsätter en hederlig Boss-beundrande Boris för denna kränkande behandling. Hur ska jag kunna hämta mig från detta?
En sak är säker. Jag aktar mig noga för att besöka ovan nämnda webbsida igen. Jag ryser bara jag tänker på var jag har varit. Nu rabblar jag Springsteenska rader i hjärnan för att ta mig vidare, långt bortom dylika skräckupplevelser. "...put your foot to the floor and darling don't look back."

Inga kommentarer: