onsdag 14 oktober 2009

Masens mos(aik)

I sadeln på ett handmålat fullblodsras
sitter en tapper och tokig mas
vars dröm är en vas gjord av sköraste glas
som mången gång gått i spillror och kras

Hästen han rider är hög men antik
ger träsmak i masbak och säljs i butik

Uppbackad av både P-O och Clas
vårdar masen sin limmade vas
vrålar med mäktig och svulstig emfas:
– Ge fan i min dröm, grymma gnagaras

Men gnagarna struntar i masens skrik
krossar hans drömlika glasmosaik
(för en gångs skull inför talrik publik)

4 kommentarer:

Anonym sa...

AIK med små bostäver? Gillar vi inte. Gör om gör rätt!

Bäcköring sa...

Jag tycker att din blogg går från klarhet till klarhet!

Keep it up!

Olof Loklint sa...

Småaktighet är ett otyg som tyvärr finns överallt.

Att gnälla över att AIK skrivs med gemener i en "ordlek" är så pinsamt lågt att det inte finns!

Varför inte istället hylla en skribent som på ett sådant ypperligt sätt torgför sina tankar och samtidigt marknadsför laget i sitt hjärta till en bred publik.

Dessutom på ett sådant eminent sätt att även vi "ickegnagare" läser texterna med stor förtjusning!

Inge Bärs sa...

På vårt forum har vi ju denna regel, så där skall den följas!
Men på Boris blog har jag inte sett denna regel. Måne jag ringa till regelverket och fråga om detta?

Eller skall jag vara storsint och låta Boris sköta sin blog efter sitt eget tycke och smak?
Jag tror nog det.