söndag 23 januari 2011

Fisherman's Blues

Känslan känns igen. Ungefär så här kändes det för nio år sedan. Man gick till ett ödsligt Globen och visste att det skulle bli svårt.

Nu går man till Hovet istället. Desperat fiskandes efter en seger: AIK 2LAX11. En skillnad mot förr är att AIK nu - förhoppningsvis - inte är på väg ner. Kvalserien kanhända men det är inte meningen att vi ska degraderas. Vi ska ju etablera oss i eliten, inget annat. ”Det enda som gäller är att Gnaget håller sig kvar - helst utan kval.” Så skrev jag i mitt hjärtetips och det där gäller naturligtvis fortfarande.

AIK må ligga sist i serien men det är först efter att kvalserien är färdigspelad som vi vet om säsongen 2010/2011 blev bra eller blaha.

HV hemma om ett par timmar. Det kan som alltid gå hur som helst. Även om det mesta talar för ännu ett bottennapp och trots att jag alltmer har börjat se på de här 55 omgångarna som ett lite väl långt förspel så tänker jag inte bara lägga mig och slöa som en annan torsk. Det gäller att glömma alla bortkastade genidrag, agna på nytt och fortsätta drömma om fina fisken. Gäddan vilar i vassen.

Dagens tips: 2-1. Fish avgör!

3 kommentarer:

Adam K sa...

Det roliga i ehla situationen är att HV vilar Voutilainen och Laine idag, för att sen också förödmjuka er ytterlgare med att ha ANdresson i mål, HVv erkar ej intresserad av 3 p idag. Men som dealen sades, ni får 3 och ni slår topp3, medan hV vinner sina matcher.

Adam K sa...

Grattis, för vinsten, nu förväntas eran del av dealen=)

Black Boris sa...

Tack! Snacka med Greken så fixar han det där.