tisdag 18 januari 2011

Samma gamla visa

aik


Men Dicken, men Dicken, pilutta play, pilutta play
Jag vet nånting hemligt som bara är för mig
Pilutta, pilutta, jag säger inte vad det e
Pilutta, fast du vill nog gärna veta de
Pilutta play, en hemlighet
Pilutta play, som ingen, ingen vet
och ingen i Gnaget får heller veta det
Men det förstås, om du är snäll
och ger mej en och annan karamell
så kanske, så kanske jag säger det i kväll

Åh vad du är barnslig, du stackars lille bloggare
Jag struntar väl blankt i din dumma hemlighet
Det är nånting fånigt, det slår jag mig i backen på
och vad det än är får jag veta det ändå
Pilutta play, pilutta play
Jag vet att du inte kan hålla dig
för du Boris är som en fnissig tonårstjej
Du bloggar redan nu i kväll
och bubblar ur dig orden med en smäll
Det går ju så bra utan minsta karamell

Du tror det är fånigt, men det är tvärtom intressant
Jag kanske är barnslig men även observant
Vadå 'rå, säg Boris, om du håller på AIK
Berätta då genast vad du fått reda på
Okej då Dicken, hör min sång
Du måste passa pucken snabbt nån gång
Vårt PP är just nu en tragisk följetong
Det saknas fart och energi
Det saknas fantasi och frenesi
Vårt PP liknar mest piluttig parodi

Pilutta play, pilutta play
Pilutta play, pilutta dig och mig
Pilutta, pilutta, pilutta dig och mig

9 kommentarer:

Greken sa...

Vad är PP?????????? Jag vet en kupong som man ska tippa åtta hockey matcher.

Black Boris sa...

Vad är det du brukar säga?

"Det är **** att göra *** * **!"

Säg inte att du ändrat dig efter kvällens debacle. Kappvändare där!
~
Zebran är förresten poppis i Sollefteå har jag hört.

Greken sa...

Fegt att göra mål i PP

Anonym sa...

Gnäll på domarna överlämnar jag åt de som alltid ska hitta bortförklaringar till vad det än månde vara.
Många av oss i Sollefteå är mer upprörda över Sollefteå AIK:s dåliga inställning i första perioden. Och att man ibland tar så onödiga utvisningar.

/MN

Black Boris sa...

MN: Ja, visst är det patetiskt med folk som så fort det går dem emot sätter igång och grinar över domarinsatser. Som om just deras lag alltid blev förfördelade.

Själv är jag upprörd över AIK:s dåliga inställning i andra och tredje perioden och att man är så fruktansvärt dåliga på att utnyttja motståndarnas onödiga utvisningar.

Grattis till två poäng, Skellefteå!

Eddie sa...

Hrrm. Herr anonym.
det är alltså inte rätt att klaga på domarn efter match om dom gjort fel, men det är okej att ett helt lag under pågående match jagar domarna och verkligen gör skäl för namnet "gnälliga kopior"?

Anonym sa...

Eddie: Var skrev jag att det var ok? Du kanske skulle bli politiker, som är så duktig på att förvränga andras uttalanden. Om du nu inte redan är det, mycket talar för det :-).

Nu upplevde jag det inte så, det hände ett par ggr, och absolut inte efter 1-1-målet. Dessutom tyckte jag det mer liknade samtal och inte gnäll, vad so sas kan vi inte ha en aning om. Men eftersom jag själv spelat, så vet jag att man ibland har frågor. Men vi ser nog på det med olika ögon eftersom vi båda förmodligen är lika enögda.

Skellefteås lag har annars en policy att inte gnälla på domaren under spelet, och det är något som både märkts och gjort mig nöjd genom åren. Se exempelvis FBK och HV som verkar ha satt det i system.

/MN

Eddie sa...

Herr anonym.

Ta då och kolla på matchen igen, saik spelarna är framme hos domarna 50% (min uppskattning) av domsluten mot dem.
Det är naivt att tro att det är ren vänskaplighet.

Du skrev "gnäll på domarna" det gäller väl då även när spelare gör det under match?

Ditt riktiga lågvattenmärke är att du nu går till personangrepp och insinuerar att jag skulle vara politiker eller något ditåt.

När man inte kan argumentera för sin sak längre så brukar man ta till personangrepp.
Därefter brukar man försöka vinna argumentationen med nävar.

För min del så sätter jag P för fortsatt snack med dig, då jag har svårt för folk som inte kan hålla sig från att hoppa på andra med ord eller nävar!

Anonym sa...

Eddie, nu begriper jag ingenting. Men mitt intresse för att prata med dig är heller inte stort, du läser in alldeles för mycket i mina ord. Din aggressivitet är lite för svårsmält.

/MN