fredag 21 januari 2011

Svarta linjer *

60 minuters kamp. 60 minuters kramp. Och så noll poäng på det som vanligt. Boris börjar bli bitter.

Jag är så trött på det här. Sitta på läktaren som en annan loser match efter match efter match. Sitta där och se AIK kämpa och slita men inte räcka till. Igår kväll var SSK stabilare bakåt och vassare framåt. De har ett par matchvinnare i laget, det har inte vi. Vi har en keeper och no more.

På vägen hem från Scaniarinken satt jag och drömde. Tänk om man bara kunde bestämma sig för att nu får det vara nog. Nu lägger jag halsduken på hyllan och glömmer det här.

Men så funkar det ju inte. Man slutar liksom inte bry sig bara för att det gör ont. Och det gör inte mindre ont för att man slutar bry sig. Det här är att vara hockeydåre och det här är att vara AIK:are. Jag visste redan i höstas att det skulle bli en prövningarnas säsong. På söndag fortsätter den mot HV på Hovet.

KÄMPA AIK!

* * *

Och så var det den där hakan och enkäten...

Frågan var naturligtvis felställd från första början. Den borde ha lytt: Vilket elitserielag gör Timrå sällskap till kvalserien?

* Svarta linjer

6 kommentarer:

PROZAC sa...

Ses vi på parkeringen i Gävle på Tisdag ?

Black Boris sa...

Igår kväll kändes det klokt att skita i Gävle men för varje timme som går så blir jag mer och mer dumgnagisk igen. Så som svar på din fråga: Kanske...

kenta sa...

Kul att ses igår igen.

AIK borde gjort mer i tredje. De kändes trötta och körde ofta fast.

Måste erkänna att SSK var stundtals riktigt usla, det borde AIK utnyttjat bättre.

Jag om någon vet hur det är att vara kögäng och ständigt känna att man är med matchen, men när det summeras så står man brallorna vid anklarna och ser ytterligare en nolla i poängkolumnen.

Det blir du och jag i kvalet Boris. det bara är så. Tjatigt? javisst. Roligt? Nope.

Black Boris sa...

K. Jag både tror och hoppas att du har fel. Tar mycket hellre med mig Nörd Bloggson ner. Men om det vore en öde ö och inte en ökenvandring så: Du och jag, Knutten...

Trogen läsare sa...

Jag har kommit på en slogan för den här bloggen: Upp med Hakan!

Black Boris sa...

Trogen Läsare: En slogan helt i min smak!