lördag 15 januari 2011

Med skägget i brevlådan

AIK Hockey drömmer grandiost. Precis som en annan med andra ord. Men medan AIK drömmer om slutspel och gröna skogar så drömmer jag mest om förnyat elitseriekontrakt och kraftigare skäggväxt.

Idag blev varken AIK:s eller min dröm mer sann än tidigare men man skulle kunna säga att våra drömmar ingick ett slags partnerskap. På AIK:s hemsida fick jag nämligen chansen att odla slutspelsskägg. Efter en halvtimmes experimentellt kultiverande kände jag mig både manligare och malligare än någonsin tidigare. Tack vare AIK vet jag nu hur det känns att ha skägg.

I morgon spelar mitt AIK hemma mot Frölunda. Jag är lite nervös inför den matchen. Det känns som att vi nästan måste vinna. Fasth att jag vet att vi har spelat färre matcher än alla andra lag så känns det jobbigt. Vi ligger trots allt sist. Usch, jag mår dåligt av att tänka på tabellen. Varje gång jag ser den framför mig får jag ångest och lider kval. Det är synd om gnagarna.

Men män. Tack vare AIK och den där slutspelsskäggsleken kunde jag idag släppa bilden av tabellvetet för en liten stund och istället fokusera på min egen skäggdröm. Jag har äntligen bestämt mig: Om AIK går till slutspel ska jag aldrig mera garva åt Nemeths moppe-musche. Jag ska sluta flina åt Jämtin. Varje fjunis som vågar lämna den renrakade trygghetszonen är min vän.

9 kommentarer:

Snake Plissken sa...

Vet inte hur manligt det är att se ut som Bin Laden, du kanske skall tänka över det där en extra gång. På tal om skägg i brevlådan, vi sket i babords länspump idag. kämpa AIK!

Eddie sa...

vet inte varför men den första bilden får mig att tänka på hammarbyare,

Black Boris sa...

Men tredje bilden då...? Nåja, ni får gärna skita ner er på tisdag också. Kämpa AIK!

Black Boris sa...

@ Eddie: Fan vad taskigt. Jag tycker den för tankarna till en intellektuell typ som det förvisso kanske gått lite utför med men ändå. Hammarbyare...

krånglig kasse sa...

Usama-skägget vinner i längden..häpp

Greken sa...

Sparka och slå AIK. Nästa match vill jag se mera sånt.

Black Boris sa...

@ Greken: Ja, det ger ju så mycket poäng. Särskilt om fighten sker efter slutsignalen.

eddie sa...

ber om ursäkt, det var ett synnerligt fult påhopp.

Tycker att du gjorde en bragd genom att få in orden "hammarbyare" och "intellektuell" i samma stycke.

Black Boris sa...

@ eddie: Tycker jag också :)