måndag 17 januari 2011

Innan jag anfölls av indianerna

En nykomponerad dikt relativt fri från nödrim.

Jag tog mig upp till Hovets is
febrig, trött och smått cerise
Drabbad utav magknipskris
såg jag ut som plågad gris

Tänkte; kanske AIK
kunde hjälpa mig att må
bättre, om de ville slå
indianer gul och blå

Det gick väl liksom sisådär
Herr Sandberg slet som fan, jag svär
och Salmonsson som är mig kär
tog många fina, vassa skär

Men hur det gick sen vet ni nog
Vår Bång försökte men han slog
sitt slag för sent, blott Greken log
Jag såg hur slutspelsdrömmen dog

Fast Fasth agerade som vägg
och fast jag börjat odla skägg
så mådde magen ruttet ägg
Nu utmynnat i skitinlägg

2 kommentarer:

Greken sa...

Krya på dig kompis. I morgon mår du bättre när vi har slagit plagiatet.

Black Boris sa...

Tack, kompis! Är redan på bättringsvägen. Igår stereo, idag mono. Har förresten en biljett över till dig om du kan/vill/törs. Fast det kan vi förstås snacka mer om på telefon...