lördag 1 januari 2011

Varning för barn!

Vill man hitta uppslag eller ömma punkter att trycka lite extra på inför ett möte med en elitseriekonkurrent så kan man med fördel börja med att syna den aktuella motståndarens hemsida.

Timrå IK är inget undantag. Det tog mig ca sju och en halv sekund att finna något lustigt att filura över så här på lördagskvällen. Ni förstår, Red Eagles erbjuder - precis som AIK - familjebiljetter till sina hemmamatcher. Så här står det på timraik.se: "Du får två biljetter, som gäller för en vuxen och ett barn, men betalar bara för en på alla sektioner."

Fint så. Familjebiljetter är alltid bra. Det roliga med erbjudandet är emellertid inte erbjudandet i sig utan bilden. Bilden!

Den får mig osökt att tänka på Magnus & Brasse. Kanske en och annan hetlevrad hockeygnagare kan finna inspiration till nya otrevliga ramsor genom att lyssna på just Magnus & Brasse? Jag menar, nu när Pikkarainen kommer hit igen och hettar upp Hovet och allt. Just i morgon tycker jag därför att vi alla reser oss upp och sjunger den fina gamla svordomsvisan. Trots att den kanske är i snällaste laget.

Förresten vet jag en glennifierad gambler i Rinkeby, ökänd för sina barnsliga vredesutbrott, som i detta nu funderar på att tjacka familjebiljett till Hovet. Med lite flyt så får han en skylt på köpet.

Greken & Boris: "Pikkarainen är en penis! Penis, penis, penis, penis..."

Inga kommentarer: