onsdag 5 januari 2011

Tjack och smack (uppdaterad version)

Ibland är det lite synd att Hammarbys hockeylag gick i graven. Det hade liksom funnits så mycket mer att blogga om om Bajen varit mer än ett fanstyg till division 3 gäng. Till exempel skulle man ha kunnat skriva en liten sång till de grönvitas ära. Som gick så här...



Det var en svart natt, kall natt, tusan till natt
i stadsdelen där jag bor
Det regna hela da'n så min keps blev för stor
Jag stannade till vid ett café och fick se karaktär
En småsliten kis
Dansa omkring i grönvitt sken
Klädd som en clown, jag svär

Tjack och smack och hostattack
Höga skor och frack
Trasan dränkt i thinner från Berras bod
Tjack och smack och hostattack
Tjack och nagellack
Söderbröder trivs bäst i klack

Jag kom i säng sent, hem sent, tusan så sent
Och somna med en gång
Jag drömde att jag skrev en ny smart, subtil sång
Jag dansade runt som Ted sånär på en skär bloggarscen
Jag gjorde succé
Tills jag blev väckt av telefon
Mitt i en snygg entré

Tjack och smack och hostattack
Sludder, slöddersnack

Söderslang om drömmen som sprack

Den kom ju för sent, välment, men alltför sent
Black Boris hyllningssång
Nu står där en laglös slusk under min balkong

Tjack och smack och hostattack
Höga skor och frack
Trasan dränkt i thinner från Berras bod
Tjack och smack och Stackars Jack
Tjack och nagellack
Söderbröder blöder i klack

2 kommentarer:

TT sa...

Ack ja, tokigt nog är jag smått förtjust i hockepojkarna från söder, eller snarare deras föredettingar. Som t ex den strålande backen Pär Levin, känn bara hur gott det ligger i munnen...pärle-vin, duktig hockeyspelare dessutom. Han hade en kompis som inte var helt oduglig också, vad var det nu han hette...Roger Melin.

Fanns några fler jag gillade också men minnet av dem har försvunnit som i dimma, ungefär som en ordinär bajare brukar göra. Men visst vore det kul att ha dem, om inte i ES så åtminstone i AS

Black Boris sa...

Underbar kommentar och underbart med en kommentar.

Så här ska man väl inte göra men va fan... Roger Melin - nä, det var inte bättre förr.