onsdag 18 augusti 2010

Åkers styckebruk

I morgon kväll spelar AIK för första gången sedan 2002 en match mot ett elitserielag - som ett elitserielag. Återstår att se om något av lagen ser ut som ett elitserielag.

Södertälje är ett bekant gäng. Vi har mött dem i kvalserien två år i rad och vet vilken klass de brukar hålla. Lite för dåliga för elitserien, lite för bra för allsvenskan. Den här säsongen ska SSK undvika kvalserien men fan vet hur det blir med den saken. Hjärtetipparen i mig vet förstås redan hur det kommer att gå för kringlorna men jag håller inne med den informationen ett tag till.

SSK har spelat tre träningsmatcher så här långt. Två i Visby och en i Uppsala:

vs Brynäs 5-3
vs Visby/Roma 4-0
vs Salavat Yulaev 0-4

Resultaten säger mig inte mycket mer än att träningsmatcher är träningsmatcher. Men allt talar naturligtvis för att AIK vinner i morgon...

¤ ¤

Gnaget lär, precis som igår mot Almtuna, sakna ett antal spelare. Liwing och Gynge sägs dock vara i träning och förhoppningsvis kommer båda till spel. Lite surt att det blivit som det blivit tycker jag. Särskilt Bång och Sandberg vill man alltid se. Även Rudslätt och Steen är synd att missa. Samtidigt får man vara glad över att förkylningarna kommer nu och inte om en månad. AIK behöver dock sina nyckelspelare på is så fort som möjligt. Det är inte bara det att Bång & company behöver matcher i kroppen. Träningarna blir sämre av att de bästa är borta. Vitlök och honung, grabbar. Vitlök!

¤

I morgon drar jag till Åkers styckebruk som en laddad man. Det blir Brucean på bilstereon, halsduk i bakrutan och två liter lättmjölk i kylväskan. I'm on fire!

Inga kommentarer: