torsdag 5 augusti 2010

Gnaget goes...


Twittra mig hit och twittra mig dit... Fram till i afton har jag skakat på huvudet åt twitter och twittra och allt vad det heter. Jag har inte förstått mig på den där prylen. Vad är det för trams liksom? Måste man verkligen meddela sig med världen precis hela tiden?
Nu vet jag bättre. Och det är lika bra att krypa till korset och bekänna: Jag har varit en ignorant trångskalle som inte förstått att se bortom skygglapparna och krönet.

Alldeles nyss gick jag in på AIK:s hemsida bara för att se att Gnaget goes twitter. Jajamen! På lördag är det match mot Nynäshamn och då kör AIK liverapportering via twitter. Från Slite, Gotland - till en dator nära mig. Och dig!

Kvitter kvitter
säger fågeln där den
sitter, sitter
och vilar mitt i färden
Fnitter, fnitter
dess skratt når hela världen
Twitter, twitter
och nu kom jag inte på nåt mer bra rim

Inga kommentarer: