onsdag 25 augusti 2010

Taskig tajming

Med tanke på hur fantastiskt bra jag tippar så vore det inte konstigt om någon misstänkte att jag var synsk. Men det är jag faktiskt inte. Vore jag synsk hade jag nämligen gjort som en god vän och gnager. Han lyckas redan i våras boka in en semestertripp till Trondheim som senare visade sig vara extremt vältajmad, in i minsta detalj. Tack vare sin dittills oanade talang att sia om framtiden fick han se AIK lira fotboll i Norge. Eller lira och lira. Millers mannar befann sig i alla fall på planen. Min vän som förr hette något på R går numera under namnet Ai-Kaida Saida.

Själv är jag hopplöst lost när det gäller att planera semestrar. Den här sommaren inleddes på Gotland. Ett antal veckor för tidigt visade det sig, då Gnaget ju inte behagade dyka upp på ön förrän i augusti. Efter en vecka på Fårö blev det hem till fastlandet och mellanlandning för familjen Boris. Sedan packade vi trunken och drog norrut - mot Njurunda närmare bestämt. Där firade vi midsommar med släkt och vänner, slogs med mygg och sköt med gevär. Fantastiskt trevligt på alla sätt men inte fan såg man till Gnaget. NU däremot, när en annan är back in business och sommaren lider mot sitt slut, nu passar det att visa upp sig i skoterland. Jävla AIK!

¤ ¤ ¤

Jag känner mig som Hedlund i Snowroller.

- Vet du vad du har, Boris?
- Nä.
- Taskig tajming.

Inga kommentarer: