fredag 2 april 2010

Livets mening

Postorderföretaget Ellos meddelar via mejl att jag inte är aktuell för jobbet som postmodern postorderpoet. Faktum är, skriver de, att de aldrig tidigare varit med om maken till märklig jobbansökan. "Oss veterligen har vi aldrig utannonserat någon sådan tjänst men om vi någon gång i framtiden söker en postorderpoet lovar vi att höra av oss till dig, Boris".
Jag vet inte vad jag ska säga. Jag hade verkligen sett fram emot mitt nya liv i Borås. Nu blir det till att bita i suräpplet och bära mitt kors. En gång gnagare alltid gnagare.

¤ ¤ ¤

Nu när jag ändå inte fick jobbet så kan jag lika gärna delge er min postmoderna postorderpoesi. En dikt från mitt hjärta till er smärta. Jag kallar den Livets mening.

Livets mening
av Boris Lejonhjärta

Livets mening är att stoppa
på sig prylar, pins och prål
Livets lening är att proppa
huset fullt med föremål
Livets rening är att shoppa
saker som har sytts med nål

1 kommentar:

batong sa...

Livets mening är nu och inget annat, liken lever. och tack för gratulationerna. ibland är det kul med hockey. spänning håller en uppe. grattis till 3 poäng.och mot almtuna oxå. efter säsongen där så är i alla fall ja lite impad.