fredag 30 april 2010

Lagbygget, del 3

Kommentar:
Hm... Poängplockande? Nja. Offensivt dominerande? Nä inte jättemycket kanske. Men det bidde en center i alla fall! Och med elitserierutin! Dessutom en rätt hyfsad tekare. Det kan vi behöva. Steen är stockholmare också och han är i en alldeles lagom ålder.

Jag tror det här kan bli riktigt bra.

Nu väntar jag på Dickens signatur. En keeper, helst PW. Sen får vi se hur det blir med Laraque och Kasparaitis. En defensivt stark back vill jag förstås ha in. Och hur blir det egentligen med Engblom? Lägger han av? Och i så fall: Ska man hoppas på ytterligare ett centerförvärv?

5 kommentarer:

Tomas / Brynäsportalen.se sa...

Jag skulle vilja jämföra det här med SSK:s värvning av Jonas Almtorp ifjol, en kille som kom bort lite i Luleå och inte allt för många höjde på ögonbrynen för men som visade sig göra stor nytta i SSK.
Jag tycker Gozzi än en gång värvar klokt.

batong sa...

Måste nog hålla med föregående talare här ja, värvningarna ser bra ut, tror nog att dom som tippar aik i nedre regionen och asperant på kvalserien igen biter sig nog i röven dom.

Tomas / Brynäsportalen.se sa...

Batong:

Nja, jag tycker nog det krävs några namn till -se Boris lista- för AIK, annars ser dem lite tunn ut. Men Gozzi visar i mitt tycke en bra känsla för värvningar och kommer det en par till i samma anda så kan vi stora, vackra, enormt duktiga och etablerade elitserielag bli tvingade att se AIK som åtminstone ett litet hot. ;)

Black Boris sa...

Jämförelsen med Almtorp är rätt träffande får jag säga... Jag tycker också att Gozzi värvar klokt och förståndigt.

Det som känns viktigast och mest spännande just nu är backsidan. Dicken räknar alla med att han skriver på men sen då? Det ser onekligen lite klent ut bakåt och jag vill ha in minst en riktigt bra defensiv back. Tänk om Fokin vore 25 och tillgänglig!

Nåja, Tallinder är fortfarande den boriska drömmen.

batong sa...

tomas/brynäs

Jo visst är det så, men dom är ju inte klara än va. Nog dyker det upp några till vad det lider, och kör dom i samma stil så blir det nog bra.