fredag 23 april 2010

Lagbygget, del 2

  • En målvakt med förstaspadepotential.
  • Minst en men helst två defensivt starka backar.
  • En poängplockande och offensivt dominerande center.
  • En utpräglad målskytt med elitserierutin.
  • En grovjobbande ytterforward som vet var målet ligger. Eventuellt modell rutinerad räv.

Kommentar: Nåja, utpräglad målskytt vet jag inte, men i alla fall... Rudslätt är väl egentligen en blandning av punkt 3, 4 och 5. En pålitlig och hårt jobbande poängplockare som kan spela både center och vänsterforward, dessutom med elitserierutin så det förslår. Att han och Melin har en historia tillsammans (Brynäs 1998-2002) gör inte värvningen mindre intressant. Rudslätt blir en nyckelspelare för AIK i vinter. Återstår att se om han fortsätter att blogga...

2 kommentarer:

Tomas / Brynäsportalen sa...

Om jag inte minns helt fel kamperade Rudslätt och Melin ihop också i Arlanda före Brynästiden.

Till egenskaper kan du lägga till att han är rätt bra även defensivt. En riktigt bra värvning av AIK tycker jag, en kille som inte har någon utpräglad spetskompetens, men som är bra på det mesta och det på en hyfsat hög nivå. Enda felet med honom är att han inte gick till Brynäs ;)

Black Boris sa...

Ha! Det hade jag inte en tanke på. Tomas, jag tycker du ska kommentera här oftare. Det är inte första gången som du bidrar med kunskaper som en annan saknar.