torsdag 1 april 2010

Bye bye Boris

Bästa bloggbesökande borislaver!

Efter mycket vägande fram och tillbaka har jag bestämt mig. Jag ska sluta heja på AIK. Jag är trött på klubben, laget och vissa så kallade supportrar. Från och med idag håller jag på Borås. Borås!!

Borås är en klubb och ett lag som bättre än något annat passar mig och mitt boriska temperament. Det är en liten förening med få supportrar men med ett desto rivigare klubbmärke. Jag funderar på att börja kalla mig för Boris Lejonhjärta men det kan lika gärna bli något mer kort och koncist. Borås-Boris till exempel.

Naturligtvis har jag börjat se över möjligheterna att flytta till Borås. Jag har sökt jobb på Ellos som postorderpoet. Jag har skrivit ett tio A4-sidor långt ansökningsbrev till Ellosledningen i vilket jag utförligt förklarar varför de bör anställa mig. För att visa vad jag går för avslutade jag brevet med lite postmodern postporderpoesi. Jag avstår dock från att delge er bloggbesökare detta smakprov. Detta eftersom jag absolut inte vill försämra mina chanser att få jobbet. Man vet ju aldrig. Tänk om Ellosledningen googlar på dikten för att se om den är ett plagiat. Tänk om de hittar hit och undrar varför jag tidigare skrivit så mycket skit om Borås. Vad fan ska jag säga då? Nä, men alltså, jag bara skämtade?

Ni får nöja er med en annan, något mindre välskriven och betydligt sämre säljande dikt. Tack för mig!

Bye bye Boris
Bye bye Doris
Boris byter till nytt bås
Bye bye Gnaget
älsklingslaget
Snart bor Boris i Borås

/Boris Lejonhjärta

2 kommentarer:

Anonym sa...

Förra året försökte jag... Det gick sådääär...

http://battrehockey.wordpress.com/2009/04/01/lagger-ner-det-har-nu/

Så Påsk på Dig Boris... Har jag inte läste det hos någon AIK:are...? Once you go Black, you never go bac...!

Micke sa...

..ah, det är den tiden på året nu.. :)
Man är så totalt uppslukad av denna förbaskade kvalserie att man går på nästan vad som helst numera, men den gubben gick inte!

Trevlig påsk!