lördag 20 mars 2010

Takt, ton och trudeluttanlej

Du har nerver

du vet inte vad du ska göra
i morgon ska allting hända
det är bäst du sätter på dig ditt leende
för du måste gå naken nerför gatan själv

¤ ¤ ¤

Lundell, Lundell, Lundell i alla ära men ska man ladda upp inför en kvalfylld vintervår som denna är nog inte Uffe rätt gubbe att trudelutta till. Brucean funkar i så fall bättre. För att inte tala om Tomas Ledin och The Pinks. Nu när allvaret väntar, febern går upp och nerverna börjar spela en spratt gäller det liksom att leta fram de rätta takterna. Är man borisk och black (och det är man ju) så inser man dessutom vikten av att hålla god ton.

¤ ¤ ¤

Takt, ton och trudeluttanlej
Det är min grej
Ja, jävlarimej
Här kommer Timoteij
~
När oron i mitt hjärta gnager
flyr jag till en värld av schlager

2 kommentarer:

Kung Kenta sa...

Får man tjinga, då tjingar jag fjöltisten:0)

Black Boris sa...

Haha, tjinga på du bara. Själv föredrar jag ju som du kanske vet Pernilla Wahlgren .