tisdag 16 mars 2010

Kvalfeber

Malmö vänder och vinner i första playoffmötet med Almtuna. Härligt härligt, tycker jag som mycket hellre ser Percys pågar som motståndare i kvalserien än läskiga AIS. Nu tror jag visserligen fortfarande att Almtuna tar hem den här matchserien till slut men för att lyckas med det kommer de få slita i minst 120 minuter till.

En och annan leksing är säkert nöjd över att få ett lagom mört motståndarlag i premiären. Å andra sidan kan man vända på't och säga att playofflagets spelare, vilka de nu blir, kommer väl varma i kläderna till kvalstart. Hur ringrostiga har Leksands, Gnagets och Växjös boys hunnit bli? Det återstår att se.

Själv blir jag bara hetare och hetare för var dag som går. Temperaturen stiger, svetten tränger fram. I helgen blev jag sjuk och fick hög feber och jag vet fortfarande inte om det verkligen var en förkylning som drabbade mig. Det kan ha varit kvalfebern som tog min kropp i besittning. Men som jag brukar säga: Hellre feber än frossa!

Inga kommentarer: