söndag 7 mars 2010

Tillbaka till framtiden

Serien är färdigspelad men säsongen har bara börjat. Åtminstone för oss gnagare. Den allsvenska avslutningen kunde förstås ha blivit sämre. Nog för att Sandbergs avgörande mål kom i tom bur men skit i det nu. AIK vann i Malmö för andra gången den här säsongen! Vem hade trott det i september? Vi som brukat ha så svårt där...
¤ ¤ ¤
Inför säsongen tog jag, som så många andra, en titt i spåkulan. Med facit i hand konstaterar jag att vissa förhandstips satt som en smäck. Leksand som etta och AIK som tvåa var kanske inga högoddsare och att SSK och Rögle skulle tvingas till kval igen var inte heller oväntat - men jag fick hursomhelst RÄTT! Malmö och Växjö hade jag däremot FEL om. Malmö blev inte alls trea. Och det där om att de ska gå upp i eliten kan jag ju bara glömma. Frågan är om de ens överlever första playoffomgången. Jag tvivlar starkt.
Västeråstipset blev också fel. Almtuna och Mora till playoff prickade jag däremot in.
Jag tror fortfarande att både SSK och Rögle åker ur. Men istället för Malmö spår jag idag att det blir Leksand som gör AIK sällskap upp. Man måste trots allt vara realist.
Att Roger Melin hissas på Hovet vid ett elitserieavancemang är inget tips - det ska snarare ses som ett löfte. Om inte annat får jag väl springa in på isen som en annan grek och hissa Roger själv. Men jag tror nog att jag får bärhjälp vad det lider.
¤ ¤
Det glädjer mig att Björklöven fixade nytt allsvenskt kontrakt idag. Inget ont om Sundsvall men Löven är mer hockey för mig.
¤
Nu ska jag gå och lägga mig. Det är måndag i morgon och jag är proppmätt och trött. Det tar på både kropp och psyke att smaska Keso och sjunga Kesä.

6 kommentarer:

batong sa...

Hallå boris. Jag hoppas du är en duktig spåman, vore härligt det.

Greken sa...

Jag ställer upp och hjälper till om du behöver hjälp med det. Det ska bli en stor glädje att få göra det. VI SKA TILLBAKA

Kent sa...

Hey, let's be careful out there. Kvalserien är som bekant en stinkande fermenterad gödselstack.

Black Boris sa...

Kent:

It's gonna get rough
and it's gonna get tough
but hey Mr Kringle
listen to my jingle
Är SSK:s grabbar tough enough?

;)

Kent / sarg ut sa...

Hehehe..
btw u got mail

Black Boris sa...

Aah, det ska jag svara på nu med detsamma. (Fast det tar en stund för jag har fortfarande inte smaskat i mig Kesoreserven från igår.)