torsdag 25 mars 2010

Jämt och ständigt jämnt men en torsk är en torsk är en torsk...

Jag spådde en jämn serie och en jämn serie ser du ut att bli. SSK går förvisso fullt men om andraplatsen lär det bli tight. Och kanske kan Almtuna norpa kringlorna på en pinne eller två redan på lördag?
~
Det suger att vi torskar hemma för andra gången i rad och det svider extra mycket med tanke på sättet vi tappar matcherna på. Med lite bättre skärpa - både bakåt och framåt, med en aning mer tur och framförallt med ett bättre powerplay hade vi faktiskt kunnat leda serien nu. Fast så där kan man förstås alltid hålla på.
~
Vi måste nog vinna över Leksand på lördag. Och Leksand måste nog vinna över oss. Sedan måste vi nog vinna över Almtuna också. Och Leksand måste vinna över Rögle. Det blir mycket måstematcher. Men varenda match i kvalserien är ju en måstematch så varför håller jag på och tramsar? In och vinn för fan! VINN!!
~
Snubben bakom mig satt och snackade om att Rögle var såå dåliga och att matchen ikväll var den sämsta han sett på hela säsongen. Han menade på fullaste allvar att Rögle var sämre än Borås. Borås!! Varför ska alltid jag få såna där mensamedlemmar i min närhet? Det måste var någon slag magnetism i mig som drar till sig intelligentian. Ett tag tänkte jag vända mig om och fråga om vi skulle leka snillen spekulerar men sedan kom jag på att jag hade en match att se på. Som tur var hade jag farsan Baloo bredvid mig som jag kunde utbyta blickar och huvudskakningar med. Vi enades om att snubben bakom verkligen var bakom.
~
Roligast ikväll var SMS-rallyt som Greken och jag körde inför matchen. Det började med att Greken skrev "Vi ska tillbaka". Jag svarade med "Kom igen Gnaget". Varpå Greken givetvis svarade "Kom igen Gnaget". Jag höjde rösten och skrev "KOM IGEN GNAGET" och sen var racet igång. Vi körde varv efter varv efter varv ända tills någon sa att "det där rallyt vinner ni aldrig". Och det hade någon alldeles rätt i. Den enda som vann var Comviq. Men vi hade i alla fall roligt på vägen.
~
För övrigt misstänker jag att Greken är på lyran i kväll. Sicket fölk!

1 kommentar:

Greken sa...

Sms kostar inget mellan comviq. Sen kan jag säga en sak till S24 är inte live. Röger ringde och jag svarade med jävla fega zebra och han frågade om jag såg matchen i eftersändning. Nej sa jag S24 sen efter 5 sek så kom 3-2 och han ringde mig när det blev mål för han lyssnade på radion. Så S24 live kyss mig i röven