tisdag 16 mars 2010

Jag vill tacka livet som gett mig så mycket

Det är när man söker reda ordning i gnagarvardagen som man inser att livet är ett ständigt kaos. Trots kalender och kompass tvingas jag inse att vare sig vardags- eller helgpusslet går ihop.
Vad är det jag snackar om nu då? Jo, det ska jag be att få tala om.

Måndagen den 29/3 spelar AIK hockey på Hovet.
Måndagen den 29/3 spelar AIK fotboll på Ullevi.

Söndagen den 11/4 spelar AIK hockey på Hovet.
Söndagen den 11/4 spelar AIK fotboll på Strömvallen.

Jag har sagt det förr och jag säger det igen: Det ska fan vara gnagare nuförtiden!

¤ ¤ ¤

Jag vill tacka livet
som gett mig så mycket
Det gav mig två sporter
och när jag dem följer
kan jag klart urskilja
det svarta från det gula
och högt däruppe himlens
mantel strödd med stjärnor
i mängden stads- och bonngäng
den klubben som jag älskar


¤ ¤ ¤

Och inte fanns originalet på dutuben heller. Men vi tar väl en Tommy Nilsson-trudelutt som kompensation då. Jag menar, så slipper vi bli arja i onödan.

2 kommentarer:

PROZAC sa...

Enkelt. HOCKEY HOCKEY HOCKEY !!!

Black Boris sa...

OH YEAH!!!