fredag 26 mars 2010

Leksand (b)

Det har blivit en borisk tradition att ladda upp lite extra inför matcherna mot Leksand. Trots att jag vid återkommande tillfällen varit både provokativ och emåelak har jag nästan aldrig fått några sura reaktioner. Dalaupproret har helt enkelt uteblivit. Tänk om det hade varit tvärtom. Tänk om en bonnig Boris från Borlänge hade fått för sig att visa bilder på gnagare i sjömanskostym? Tänk om han hade tagit sig friheten att rita om AIK:s klubbmärke och sätta en svart liten gris i ena hörnan istället för solen?
Hur många svartgula bloggläsarvänner tror ni att Borlänge-Boris skulle få? Och hur många edsvurna fiender?
Nä, några sura reaktioner har det knappast blivit. Däremot har det mer en än gång kommit in uppmuntrande och roliga kommentarer från allehanda humorutrustade leksingar. Black Boris må vara en blogg om AIK men ibland misstänker jag att det är fler leksingar än gnagare som besöker sajten. Det är rätt festligt tycker jag, särskilt som jag kan tänka mig att en och annan hittat hit genom Jämtleksing och hans fenomenala hockeyblogg. Jag är en stor fan av För Leksand och alltsedan jag upptäckte bloggen för lite mer än ett år sedan har den varit en stor favorit och inspirationskälla.

¤ ¤ ¤

Inför säsongen var jag inställd på att göra minst en resa till Leksand och Ejendals. Tyvärr blev det ingen tripp. Av olika skäl kom jag aldrig iväg under seriespelet, och imorgon stannar jag hemma framför teven. Jag ser naturligtvis fram emot matchen och jag tror och hoppas på en magisk, gnagisk lördag. Förhoppningsvis får vi se två lag som spelar ut, som bjuder på finfin hockey och som visar varför de slutat etta respektive tvåa i HockeyAllsvenskan två säsonger i följd. Leksand-AIK är ett klassisk möte som alltid får mig lite extra taggad.

En uppladdning inför Leksand vore inte en uppladdning inför Leksand utan en liten lustighet. Men även Boris har fläckar och därför blir det vare sig provokationer eller poetiska utsvävingar i afton. Men för att travestera en gammal favorit: En inställd uppladdning är också en uppladdning.
Musik!

1 kommentar:

batong sa...

Klart man tittar in och läser vad boris skriver, är både det ena och det andra, mycket kul, och mycket tänkvärt, en kanon bloggare tycker ja. synd du är aikare. Smile.