onsdag 3 mars 2010

Drömmen

Inatt drömde jag att jag jobbade på en mack. Jag reparerade bilar och hade en bror som hette Roger. Roger var lite bakom men snäll. Själv var jag precis som i verkliga livet en allmänt skön snubbe utrustad med jämna slängar humor och humör. I drömmen hejade jag på AIK och precis som i verkliga livet hade AIK taskigt med stålar.

En dag kom det in en kund på macken. Han var fett rik. Och så hade han en gräsklippare. Den fett rike mannen ville göra en deal med mig. Han sa att om jag lovade att laga hans gräsklippare så skulle han sponsra AIK med flera hundra miljoner. Han sa att han hade råd med det för han tjänade mer pengar på en kvart än jag och Roger gjorde på en månad.

Tyvärr kunde jag inte gå med på hans erbjudande. Precis som i verkliga livet hade jag nämligen fobi för gräsklippare. Den fett rike mannen blev förstås besviken. Han undrade vad det var frågan om och slängde en glass på mig. Jag tog glassen och åt upp den. Den smakade ungefär som en blandning av spirello och lakritspuck. Jag blev mätt för stunden men AIK förblev fattiga för alltid.

¤ ¤ ¤

Idag har jag suttit och funderat över vad min dröm egentligen betyder. Jag har sökt svar hos både Freud och Malena Ivarsson. Ingenstans finner jag en rimlig förklaring. Kanske är det helt enkelt så att vissa drömmar bara har man. Man rår varken för dem eller på dem. Eller så är det tvärtom. Kanske ska min gräsklippardröm tas på fullaste allvar. Kanske har den något att säga mig och alla andra svartgula tvivlare.

Fråga inte vad AIK Hockey kan göra för dig
- fråga vad du kan göra för AIK Hockey

Jerker Löv

2 kommentarer:

Anonym sa...

Roger lite bakom men snäll. Är det Melin vi talar om där eller?

Black Boris sa...

Haha, ja man kan aldrig veta men det skulle lika gärna kunna vara Roger Moore.