torsdag 10 mars 2011

Tillbaka till Jönsköping

Bonnatwist och baconchips. Det är vad som väntar oss. Jag förflyttar mig i tanken men står med fötterna på jorden. Jag har tyvärr inte möjlighet att åka till Kinnarps i morgon. Så det får bli soffan och godisskålen istället, the passion of the Bång via television. Min hjälte nummer 20 har ju klivit fram nu. Han är en potentiell slutspelskung, ståtlig, stark och ständigt på språng. Jag älskar honom.

En annan som får det att rycka lite extra i baguetten är Sandberg. Han fick sitt A på tröjan inför säsongen och den bokstaven har han levt upp till med råge. Ingen annan spelare i truppen personifierar som nummer 21 vad det här AIK-laget står för; hjärna, hjärta och ryggrad. Viljan att ständigt bli bättre. Sandberg är en krigare med spelsinne och han vet precis vad den här sporten handlar om:

"I hockey spelar du inte med
pengar, utan med hjärtat och
för märket på bröstet."

Det finns så många spelare att hylla i AIK. Egentligen borde man beta av dem en efter en, de kunde få tillägnat sig varsitt hyllningsinlägg. Men så kul ska vi inte ha. Jag smyger in dem lite här och där istället. Idag Bång och Sandberg, i morgon någon annan. Varför inte Dicken, som rest sig något alldeles fallossalt på sistone? Eller vad sägs om kollega Jonas, han som i par med Tärnström is Liwing the dream?

Inför morgondagen laddar jag som man bör. Jag tar mig en köpp, lyssnar på Eddie Meduza, pausar från vardagens tråkiga måsten och bloggar mig en dröm. Vi har fortfarande allt att vinna och inget att förlora. Vi har Sveriges bästa målvakt och vi är slutspelets minst pressade lag. Det är bara att älska läget, knyta näven och fortsätta fajtas. En klyscha blir aldrig för sliten. Vi tar en match i taget.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Fredrik Carlsson har varit (och är) fenomenal. Självklart helt förbisedd av vår, oh så hockeykunniga, journalist- och expertpanel främst bestående av tyckare i aftonbladet och expressen.

Black Boris sa...

Håller med dig. Carlsson har tillsammans med Johansson bildat AIK:s bästa backpar i vinter. Och de blir bara bättre och bättre båda två. För övrigt är jag säker på att "Fish" gör sitt första mål innan slutspelet är slutspelat.

Adam K sa...

Boris:
Om jag ska vara 100% ärlig så kan vilket lag som helst slå ett lag med inetrna stridigheter.

Frågan är ändå om Hv 1995 mötte tre lag som hade inetran stridgheter, isåfall full jackpot, hur stor är chansen att AIK möter 3 lag idag med interna stridigheter?
Men jag ser AIK mer och mer som en semilag än HV idag. Grattis.

Black Boris sa...

Adam K, det där är blue bullshit. Interna stridigheter my ass. Och AIK är inte vilket lag som helst. Fäll ut pungen och Laine.